20. dets 2012

Milline peaks olema kristlik identiteet?
Mitte ainult evangeeliumi kuulutamine, mitte ainult hea tegemine.
Sest oma õpetust kuulutavad ka teised ja head teevad ka teised.
Kui öelda, et Kristus ise ongi kristlaste identiteet, siis mida see tähendab?

Ainult kristlastel on sõnum universumi kõikvõimsast Loojast, kes sai Jeesuse Kristusena ise inimeseks, et taastada meie suhe temaga.

Paulus kirjutab enda eesmärgist ja eeskujust Fl 3:10-21: "Ma püüan ära tunda teda ja tema ülestõusmise väge ja tema kannatuste osadust, saades tema surma sarnaseks, et ma kuidagi jõuaksin ülestõusmisele surnuist. Mitte et ma selle oleksin saanud või oleksin juba täiuslik, aga ma püüan kätte saada seda, mille pärast Kristus Jeesus on minu kätte saanud. Vennad, ma ei arva endast, et ma selle olen kätte saanud, ühte aga ma ütlen: Ma unustan kõik, mis on taga, ja sirutun eesoleva poole, ma püüdlen sihtmärgi poole, Jumala üleva kutsumise võiduhinnapoole Kristuses Jeesuses. (ss 10-14)
Paulus püüab ära tunda Kristust kõiges: kogeda tema muutvat väge, surma patule ja abi elada Jumalale; mõista kannatustes Jumala armastust, mis oli valmis kannatama kurja meie lepitamiseks ja meile igavese täisväärtusliku elu andmiseks. Kristus tuli meid otsima, et meie terviklikkust ja kogu loodu hea majapidaja rolli taastada ja et meil oleks armastav-usaldav suhe oma Loojaga.

Kes meist on täiuslikud, mõtelgem just samal viisil, ent kui te
mõtlete midagi teisiti, küll Jumal ilmutab teile ka selle. Ometi, sealt, kuhu oleme jõudnud, astugem edasi sama rada! Vennad, võtke mind eeskujuks ja jälgige neid, kes elavad nõnda, nagu meie teile eeskujuks oleme. Sest paljud, kellest ma teile sagedasti olen rääkinud ning nüüd nuttes räägin, elavad Kristuse risti vaenlastena. Nende lõpp on hukatus, nende jumal on kõht ja nende au on nende häbis; nad mõtlevad maapealsetest asjadest. Aga meie kodupaik asub taevas, kust me ka ootame Päästjat - Issandat Jeesust Kristust, kes meie alanduse ihu muudab oma kirkuse ihu sarnaseks selle väe toimel, millega ta suudab ka alistada enesele kõik." (3:15-21)


  "Ja ma palvetan, et teie armastus üha enam ja enam kasvaks tunnetuses ja kõiksuguses kogemises olulise kindlaksmääramiseks, et te oleksite puhtad ja laitmatud Kristuse päevani, täidetud õiguse viljaga, mis tuleb Jeesuse Kristuse läbi, Jumala kirkuseks ja kiituseks (Fl 1:9-11)
Armastus, tõeliselt olulise äratundmine, südamepuhtus, õige eluviis ja suhtumised on ka kristlaste oluline eesmärk. Mitte, et oleksime neis asjus täiuslikud, vaid püüame neis järjest areneda.

  "tahan ka edaspidi rõõmustada, sest ma tean, et see tuleb mulle päästeks teie eestpalve ja Jeesuse Kristuse Vaimu abi kaudu minu ootust ja lootust mööda, et ma ei jää häbisse milleski, vaid et - nagu alati, nii ka nüüd - Kristus saab täiesti avalikult ülistatud minu ihus, olgu elu või surma läbi. Jah, mulle on elamine Kristus ja suremine kasu! Aga kui ihus elamine toob mu tööle vilja, siis ma ei tea, kumba valida. Mind paeluvad mõlemad. Ma himustan siit lahkuda ja olla Kristusega, sest see on väga palju parem, ent ihusse jäämine on vajalikum teie pärast." (Fl 1:18b-24)
Paulus ei kartnud surma, sest pärast surma koos Kristusega olla on parem kui siin rikutud maailmas elada. Aga ta tahtis ka teisi veel siinilmas aidata paremini Kristust tunda.
Jeesus, tänan, et tulid maailma meiega suhteid taastama. Palun aita meid tunda ära oluline ja mõista järjest paremini su olemust ja häid plaane meie jaoks, ning elada sinuga kooskõlas.


0 kommentaari:

Postita kommentaar

Ajad ja pealkirjad