17. apr 2012


Mt 16:13-18

Jeesus küsis jüngritelt: "Kelle ütlevad inimesed Inimese Poja olevat?" ja edasi: "Kelle teie ütlete minu olevat?"
Meenub, et olen erinevatelt inimestelt kuulnud, et see ongi kõige olulisem küsimus: "Kes on Jeesus?" alustades autoritaarse organisatsiooni misjonäriga, kelle kaudu Jumal mind kätte sai, ja lõpetades hiljutise Neil Cole'i orgaaniliste koguduste rajamise seminariga.
Jüngrid vastasid: "Mõned ütlevad Ristija Johannese, teised aga Eelija, teised aga Jeremija või ühe prohveteist." ... Siimon Peetrus kostis: "Sina oled Messias, elava Jumala Poeg."
 Kes on Jeesus? Kes on Jeesus minu jaoks?  Kes on Jeesus sinu jaoks?   
Moraaliõpetaja? Hea eeskuju? Tervendaja? Prohvet? Messias = Kuningas, Valitseja, Isand/Issand?   Igavene Isa, Imeline Nõuandja, Kõikvõimas Jumal? (Js 9:5)  Sõber? (Jh 15:13-16)  ...

Jeesus ütleb Peetruse vastuse peale: "Seda ei ole sulle ilmutanud liha ja veri, vaid minu Isa, kes on taevas. Ja mina ütlen sulle: Sina oled Peetrus ja sellele kaljule ma ehitan oma koguduse"
Nende sõnade üks tõlgendus on, et kalju pole mitte Peetrus, vaid Peetruse tunnistus Jeesusest. Jumala kogudus on rajatud jüngrite suhtele Jumalaga ja tunnistusele, et Jeesus on Messias, s.t Isand ja Valitseja.

Jeesus ütleb oma palves Jh 17:3: "Aga igavene elu on see, et nad tunneksid sind, ainsat tõelist Jumalat, ja Jeesust Kristust, kelle sina oled läkitanud."

Pauluski peab tähtsaks tunda lähedalt Kristust, s.t Messiat: "Jah, enamgi: ma pean kõike kahjuks Issanda Kristuse Jeesuse kõikeületava tunnetuse kõrval. Tema pärast olen ma minetanud kõik selle ja pean seda pühkmeiks, et saada kasuks Kristust ja et mind leitaks tema seest ega oleks mul oma õigust, mis tuleb Seadusest, vaid see õigus, mis tuleb Kristusesse uskumisest, see, mille Jumal annab usu peale. Ma püüan ära tunda teda ja tema ülestõusmise väge ja tema kannatuste osadust, saades tema surma sarnaseks, et ma kuidagi jõuaksin ülestõusmisele surnuist." (Fl 3:8-11)

Issand Jeesus, aita meil tunda sind, sellisena, nagu sa oled!

0 kommentaari:

Postita kommentaar